The artist and filmmaker is based in New York. Her debut film El Planeta premiered at Sundance in 2021 and was the opening night selection for MoMA’s 2021 New Directors/New Films festival. She also works as a fine artist, often with a focus on performance and storytelling. Her piece “Excellences & Perfections” (2014), one of the first works to use fiction in social media, was archived by Rhizome at the New Museum in New York City and exhibited at galleries including the Tate Modern and Whitechapel Gallery in London.