The director grew up in Delhi. He first studied mathematics before being admitted to the cinematography department of the Polish Film School in Łódź. His short films have screened at various international festivals including Visions du Réel, the Big Sky Documentary Film festival, FID Marseille and Tampere. His first feature-length documentary, Der Esel hieß Geronimo (A Donkey Called Geronimo), premiered at DOK Leipzig and went on to be released in cinemas.