The director has acted on stage and in radio plays since she was a child. At the age of 16, she was discovered while appearing in a theatre play and has since built a successful acting career. In her mid-20s, she began directing short films, documentaries and youth theatre plays. After completing a medical degree and working as a paediatrician, she returned to the film industry in 2020 and studied screenwriting at the Drehbuchwerkstatt in Munich. Her short film Farah won the Goldener Spatz Award at the German Children’s Film Festival. Paternal Leave is her debut feature film as a director.