Born in Xinjiang, China in 1994, he is a graduate of the Beijing Film Academy. He has made several short films, often exploring the inner worlds of minority groups in contemporary China. Zhi Wu Xue Jia, which is celebrating its world premiere in Generation, is his debut feature film. While in development, it was selected for the 2023 Asian Project Market where it won the New Horse Award. The film also received post-production funding from the Doha Film Institute Grants Programme in 2024.