Who gets to decide what is normal? How to Be Normal and the Oddness of the Other World is an exploration of identity, family and self-discovery, and a young woman’s search for equilibrium and meaning in a world that is spiralling out of control.
The two actors beaming with joy at the Photo Call. In the film, the two play the parents of 26-year-old Pia, who moves back in with them after a stay in a psychiatric ward.
The Austrian writer, director and editor first studied experimental media art and then directing under Michael Haneke at the Film Academy Vienna, before completing his education with a master’s degree in critical studies under Diedrich Diederichsen at the Academy of Fine Arts in the same city. His short film Strawberry Fields won several awards. After working as a visual identity designer for musicians and as a curator in a number of cultural institutions, he is now returning to his roots with his debut feature film.