A polyphonic narrator – filmmaker, parent, forest, insects, fungi, childcare worker – declares their absolute refusal of labor exploitation, and their necessity to join collective bodies in resistance. Who ordered legibility? In an incantation to conjure authority, the film unfolds the connections between the inventions of nuclear families and managed forest plots as controllable, normalized units of profitability.
Extra Life (and Decay) celebrates hospitality as a survival tool to fight morbid politics of isolation. An ode to the multitude, the illegible, the unmeasurable.
Stéphanie Lagarde is a visual artist and filmmaker. Her works explore human strategies of occupation and the control of space throughout systems of objects, signs, and political/social structures. She creates conflicting scenarios from assemblages of sounds, images, and texts drawn from multiple sources. Her films have been presented at festivals such as International Film Festival Rotterdam, Transmediale, Berlin Atonal, DocsMX, and Arkipel Jakarta.