Demba is about to retire after 30 years of service in the city hall of his small hometown in northern Senegal. During this hot summer, as the second anniversary of his wife’s death approaches, Demba realises that he is unable to simply “shake off” her passing. But as his mental health deteriorates, he discovers a new connection with his once estranged son. Can Demba recover from his loss without losing himself?
The Senegalese director obtained his master’s degree in screenwriting and directing from New York University’s Tisch School of the Arts. His feature film Nafi’s Father premiered at Locarno where it won the Best First Feature Award and the Golden Leopard in its section. The film was also Senegal’s official entry for the 2021 Oscars.