Scenes of men and women, sizing each other up. A match? Not if she earns more than he does. “You are not my universe”. A revue of misplaced lust. And at the end, a bleeding heart. Film 7 of the Forum Special programme “Ten Short Films by Maria Lassnig”, which we are showing to complement Anja Salomonowitz’s film Sleeping with a Tiger from the Forum main programme. Maria Lassnig’s cinematic works are exercises in body transformations: Gratifying frictions, lively critiques, wonderful ideas, sometimes hand-drawn and sung by the director herself. Sketches and animation. Ideas about women in relationships are put slyly in motion.