After achieving worldwide success with her debut, a low-budget underdog film called “Die Einstellung” (“shot” and/or “attitude”), which even produced offers from Hollywood, a young director talks in an interview about how it was made, using a single camera set-up to tell a complicated love story. Memories of her dead (!) mother, a relative who owns a cinema, a boarding school principal and the lead actor in her films complement her own explanation, delivered not entirely without vanity, of the secret to her success – “When I shoot a film I really only think of myself”… The internationally-known portrait photographer Bettina Flitner made Me while studying directing at the German Film and Television Academy (DFFB) in Berlin; it is a fictional self-portrait of her as a young, internationally famous film director. Entertainer Hella von Sinnen plays four roles in this amusing satire of the cult of genius worship that surrounds film directors like Jean-Luc Godard, Wim Wenders, or Jim Jarmusch, whose public interviews certainly contributed to the film’s dialogue.