The award-winning director spent ten years working on “The South Bank Show” making film profiles of a wide range of artists including Michael Powell, which led to the two becoming friends. A winner of two BAFTA awards for his documentaries, he has also made a diverse array of experimental films and adapted stage plays for the television. He received an Emmy for his dance film Great Performances: Two by Dove while Strange Fish won a Prix Italia. He has also set up a master’s degree course in screendance at the London Contemporary Dance School and has taught dance film workshops around the world.