Martha is a filmmaker. Alfred has been studying architecture forever. When they stumble across each other on the frozen Alster lake in the middle of Hamburg, it is evidence of the compelling force of opposites attracting. And so the love story begins between her, “rich but longing to be poor so that she can finally belong to those who are poor and hence be against the rich”, and him, a child of the ’68 generation. While she offers housing to the family of their Portuguese nanny in order to feel a sense of social reality, he keeps his head above water working as a tour guide at a film studio… “The most important thing in my films is the atmosphere, and capturing the atmosphere is the most difficult”, Martha tells an interviewer. Pia Frankenberg managed to achieve that astoundingly well in this screwball comedy set in Hamburg. Ain’t Nothing Without You uses a subtle irony to expose the emotional and ideological ensnarements of big city yuppies in topical debates about sisterhood, integration and commercial television. In keeping with the motto “have no fear of superficiality”, the film manages with artful casualness the salvation of the appearance of 1980s’ reality.