A man with a cardboard box over his head wanders the streets of Tokyo. Peering at the world through a peephole, he incessantly writes down in a notebook what he can see. The photographer Myself spots the man and is fascinated. He decides to do the same thing and become a box man himself. But his path to get there is not easy; countless challenges and dangers lie in wait. They include a fake doctor who wants to rob him of his box-man identity; a military man who seeks to use him for the perfect crime; and a mysterious woman who does everything she can to seduce him. Can Myself achieve his dream of becoming a box man? Hako Otoko is an adaptation of the 1973 novel “The Box Man” by Kōbō Abe.