Born in 1956, the animation director studied at the École Nationale Supérieure des arts décoratifs in Paris. Since the creation of her first short film Hammam in 1991, she has developed a very unique style of animation using paint, pastel or sand to create her films. Her work has won awards at prestigious film festivals around the world.