As a visual artist and filmmaker, Robin Vanbesien explores modes of embodied knowledge and collective imagination engaged in social and political struggles. His recent films, the wasp and the weather (2019) and Under These Words (Solidarity Athens 2016) (2017), offer insights into the everyday poetics of social networks and movements. In 2020, Vanbesien co-founded The Post Film Collective, which explores cinema as a form of speculative rehearsal and communal assembly, with Rerooting (2023) as its first film.