The French novelist, playwright and journalist was born in Châteauroux, France in 1959. Her first novel “Vu du Ciel” was published in 1990. She rose to great prominence in 1999 with “L’Inceste”. This was followed by titles including “Les Désaxés” and “Une part du Cœur”, both of which were awarded the Prix France Culture. Her most recently published work “Le Voyage dans l’Est” won the 2021 Medici Prize. She was made an Officer of Arts and Letters in 2013 and has been a member of the Goncourt Academy since 2023. Une famille is her debut film.