The Iranian writer, director and editor now lives in Germany. She studied film at Soore University in Tehran and began her career directing a number of internationally acclaimed short documentaries. With Radiograph of a Family, she won the award for Best Editing at the International Documentary Film Festival Amsterdam in 2020. She wrote, filmed, directed and edited her debut feature-length documentary Sayyareye dozdide shodeye man.