Everything happens very fast in Lima in the summer of 1992. In the midst of Peru’s social and political chaos, Lucia, Aurora and their mother Elena are preparing to emigrate to the USA. They are apprehensive about saying goodbye to their country, family and friends, but above all to Carlos, the father and ex-husband who has all but disappeared from their lives. Facing the uncertainty of their future head on awakens contradictory feelings, reviving old regrets and generating new illusions. Frustrations and fears mix with excitement and expectation. Together, the family must confront the difficult truth about the losses that this departure implies. Reinas is an intense, choral and moving tale of initiation, made in the spirit of the 1990s.
The filmmaker grew up in Peru, Switzerland and the USA. With a background in fine arts and social sciences, she began filmmaking in 2005 at NYU’s Tisch School of the Arts and went on to earn a master’s degree in filmmaking at ECAL/HEAD in Switzerland. Her debut The Nest screened in competition at Locarno. It was followed by Love Me Tender which had its international premiere at Toronto while Reinas premiered at the 2024 Sundance Film Festival in the World Cinema Dramatic Competition.