Born in Dillenburg, Germany in 1951. After studying German, she founded a repertory cinema in the countryside with friends. Her first 16mm drama Johnny or a Raw Piece of Meat was made in 1984. During lengthy stays in southern Africa, the USA, India and Berlin, she has made experimental documentary films.