In rural Western Massachusetts, 11-year-old Lacy spends the summer of 1991 at home, enthralled by her own imagination and the attention of her mother, Janet. As the months pass, three visitors enter their orbit. They are all captivated by Janet and her spellbinding nature. In her solitary moments, Lacy inhabits an inner world so extraordinarily detailed that it begins to seep into the outside world.
In her debut feature film, the Pulitzer Prize-winning playwright Annie Baker captures a child’s experience of time passing and the ineffability of a daughter falling out of love with her mother.