One fateful evening, M’ma Asana receives a visit from her son-in-law, Issah. He has come to inform her of his decision to embark on a journey to the south of Ghana in search of greener pastures. Through conversations between the two characters, and reflections of a few others, we uncover a vicious cycle of inequality that seeks to threaten their already precarious future.
The film is an adaptation of a short story of the same title by Prof. Ama Ata Aidoo. This story is part of her larger collection of short stories entitled “No Sweetness Here.” The collection takes a critical look at post-independence Ghanaian society.