Jin Jiang was born in Luoyang, Henan Province in 1989. In 2010, he was introduced to contemporary arts, and in 2013, his first solo exhibition “In the Field of Hope” was held. In 2015, he was hired to participate in the shooting and editing of a film, and in 2016, he began to make a film on his own. His film Shang’ajia earned the Grand Jury Prize at the 14th Beijing Independent Film Festival.