Set as the world slowly heals from a pandemic, O Seeker considers the relationship between science, politics, spirituality and superstition in India as it weaves a puzzle of unresolved questions through conversations about grief, loss and absurd events, real and imagined.
Gavati Wad is an artist and filmmaker from India, currently based in Pune. Gavati works primarily with 16mm celluloid using both a camera and cameraless techniques to generate sound and image. Her work responds to tropes and standards present in commercial media practices, including those of the photo studio, television broadcasting and political propaganda. She is interested in questions of identity in contexts such as gender and the nation-state and explores cultural interpretations of scientific phenomena. She received her MFA in Film/Video from the California Institute of the Arts.