Shot in authentic locations and based on real characters and events, Aslı Özge’s new film offers an insight into the life of an elderly man in the bustling metropolis of Istanbul. Alongside exploring the implications of gentrification, the work also delves into the complexities of a father-daughter relationship.
Born in Istanbul, Turkey, she has lived in Berlin since 2000. After studying at the film and television school of Marmara Üniversitesi in Istanbul, she made short films and a documentary. Her debut feature film Men on the Bridge premiered at Locarno in 2009 and went on to win numerous awards. Her second feature, Lifelong, and her first German-language feature, Auf Einmal (All of a Sudden), both screened in Panorama at the Berlinale, with the latter film winning a Special Mention from the Europa Cinemas Label and the FIPRESCI Award.