Costanza Quatriglio’s debut film was the award-winning The Island, which premiered in the Directors’ Fortnight at the 2003 Cannes Film Festival and was restored in 2023 by Cinecittà Studios in Rome. She has directed films and documentaries garnering awards at numerous international festivals including Venice and Locarno. She won two Nastro d’Argento awards with Terramatta in 2013 and Triangle in 2014. Her recent films include the The Girl Who Didn’t Want to Sing (for television) and The Virus Smuggler.