Abdenour Zahzah was born in 1973 in Blida, Algeria. He pursued audiovisual studies at Algiers University from 1993 to 1997, then chaired the Blida Cinematheque from 1998 to 2004. He is also a producer through his company, Atlas Film, based in Blida.