Everyone and everything is a story, but what about finding the right words? This is something that fifteen-year-old Murra discovers while travelling on a photo-excursion for disadvantaged youth through the ancient natural landscapes of her Aboriginal homeland. In the course of one eventful week of wild camping and wandering through historic Indigenous sites, Murra reconnects with her ancestral roots, makes friends for life, experiences the disappointments of heartbreak but discovers also her love for photography. As the camera and the images she creates calibrate her with a fresh point of view to the world, Murra sees new possibilities for her future. Sweet As celebrates resilience, growth, hope and love and the importance of finding one’s very own voice in the process.
The director is a Nyul Nyul/Yawuru from the Kimberley in Western Australia. After graduating with a degree in acting, she appeared as an actor on stage and in both film and television. As a writer and/or director, she has created many shorts, documentaries and television series as well as directing an episode of the anthology drama The Turning which screened at the 2014 Berlinale. Sweet As is her debut feature film as a director.