I was 14 when a relative accidentally mentioned my sister’s death in front of me for the first time since she had disappeared. That day, I finally became certain of her existence, but I’ve never been able to tell which of my memories with her were true and which were fictional.
Tamer El Said is a filmmaker and producer living in Berlin and Cairo. His filmography includes 17 films that have received many regional and international awards. He founded Zero Production in 2007 to produce independent films in Egypt. In 2011, he co-founded Cimatheque – Alternative Film Centre in Cairo, a multi-purpose space that offers facilities, training, and programming for the independent filmmaking community. His debut feature-length film, Akher ayam el madina (In the Last Days of the City), premiered at the Forum 2016, where it received the Caligari Film Prize.