Filmmaker and painter Liu Jian returns to the Berlinale Competition with an animated film that combines stylised modern illustrations with a passion for art and life. Suffused with a dark offbeat humour, his work depicts the hopes and artistic dreams of an entire generation as it passes into adulthood. People, events and styles blend with the urban and winter landscape of a country undergoing rapid change.
Liu Jian studied Chinese landscape painting and graduated from the Nanjing University of the Arts in 1993. Over the past two decades, his work has drawn on a range of media and aesthetic approaches and has been presented at major exhibitions both in China and abroad. In 1995, he began making works of animation and in 2007 he independently established the Le-joy Animation Studio. His first feature-length animation work, Piercing I, premiered at Holland Animation Film Festival and received numerous prestigious awards at film festivals across Asia and Europe.