Born in New York City, USA in 1953. He has won numerous awards as a documentary filmmaker including an Oscar in 2008 for Taxi to the Dark Side and three Emmys in 2015 for Going Clear. In 2016, his documentary Zero Days premiered in the Berlinale Competition. His production company, Jigsaw Productions, has produced a range of feature films and series including Cooked – Fire, a docuseries which also premiered at the Berlinale.