Protagonist Mumbi leaves Nairobi and her abusive husband for her ancestral village. There she clashes with a Christian women's group, whose members are determined to eradicate every last trace of pre-colonial beliefs. They are particularly vexed by a magnificent tree, because the villagers believe it possesses supernatural powers. A cunning mayor and an amorous tailor leap to Mumbi's defence, and in the end it is ants that engineer what Ngũgĩ wa Thiong’o, the doyen of Kenyan literature, once referred to as "Decolonising the Mind".
Born in 1958 in Nairobi, Kenya, Wanjiru Kinyanjui studied German and English literature before studying directing. She is an author, screenwriter and director and teaches film production at Kenyatta University.