Manthia Diawara is a writer and filmmaker. He is a distinguished Professor of Comparative Literature and Film at New York University. Diawara’s notable films include: A Letter from Yene (2022), An Opera of the World (2017), Negritude: A Dialogue between Soyinka and Senghor (2016), and Édouard Glissant, One World in Relation (2010). His films have been presented at festivals, biennials, and a wide range of exhibition venues, including the 34th Bienal de São Paulo; the Centre Pompidou, Paris; documenta 14, Kassel; Museu de Serralves, Porto; and Haus der Kulturen der Welt, Berlin.