In her wild reinterpretation of the oft-told “Sisi” myth, Frauke Finsterwalder unleashes two acting forces of nature – Susanne Wolff and Sandra Hüller – on each other and allows them to upstage each other. With stunning costumes by Tanja Hausner and set to a soundtrack by Nico, Portishead and Le Tigre, the film transports us to a world dominated by women to which, apart from the queer maids, only the gay Archduke Viktor has access.
Born in Hamburg, Germany in 1975. She studied literature and history in Berlin and then worked in various theatres, including the Volksbühne in Berlin, before taking up a degree in directing at HFF Munich. Her debut feature film Finsterworld won a number of international awards.