The director (left) in conversation with the Italian ambassador and the German Federal Minister of Health.
Born in Palermo, Italy in 1969, he studied archaeology and anthropology in Italy and the UK and participated in digs in Sudan, Egypt, Türkiye and Israel. He began working as a photographer in 1995. In 2010, he and Penelope Bortoluzzi founded the Picofilms production company in Paris. His documentaries have screened and won awards at numerous international festivals. Tahrir – Liberation Square won the David di Donatello award and the Nastro d’Argento for Best Documentary in 2012.