And, Towards Happy Alleys is a passionate declaration of love for the cinema and poetry of Iran which also provides a frank view of daily life, and bears witness to a fearless generation raising its voice and implacably demanding its civil liberties.
The director graduated with a PhD in film from the Jadavpur University in Kolkata in 2022. She has taught film at St. Joseph’s University in Bangalore and at the New York University in Abu Dhabi and, since 2012, has learnt the craft of filmmaking by working as an assistant director and camera assistant on various productions. For her debut feature-length documentary, And, Towards Happy Alleys, she travelled to Iran for the first time in 2015.