Exhibiting a masterful command of his craft, Philippe Garrel explores themes dear to him such as love, friendship, mourning, lineage, and the figure of the cursed and self-destructive artistic soul. What is most striking here, however, is his tender and romantic view of the family unit as a sanctuary, made more poignant by the filmmaker having brought together his three children before the camera for the first time. With the precision of a documentarian, this artisan-filmmaker offers a view of a world in which traditions are dying. Supported by some of the best in the trade including cinematographer Renato Berta, Garrel makes his puppeteer magic happen. His intuitive and incisive composition gives us moments of stupefying beauty.
Born in France in 1948, he directed numerous short films in his youth before making his feature debut in 1967 with Marie pour mémoire. Three years later, he directed the celebrated cult film La cicatrice intérieure with and about the rock icon Nico. His more than 25 feature films have screened and won awards at the most prestigious international festivals, with four of them having been selected for the Forum.