Directors Sam H. Freeman and Ng Choon Ping deploy a direct style and tightly woven scenes to depict a London of stark contrasts in terms of gender ideology. Carried by their cast’s physically and psychologically subtle performances, their revenge drama is gripping, but more importantly it is also the study of a milieu that avoids social determinism. A compelling psychological portrait of internalised homophobia and a powerful and brave pro-LGBTIQ+ kick against a society that, at its core, is totalitarian, anti-gay and anti-trans.
The director has worked extensively as a screenwriter for television. His first original series, Unmasked, was acquired by Disney. Femme is his debut feature film as a director.