Born in Quezon City, the Philippines in 1991, he graduated from the University of Santo Tomas in 2012 with a BA in nursing before deciding to take up a career in filmmaking. Since then, he has lived and worked in Manila as a freelance production sound recordist, sound designer and screenwriter for films and commercials.