The Italian-American director grew up in Oak Park, California and Bergamo, Italy. She is currently a Willard T.C. Johnson fellow at the NYU Tisch School of the Arts where she is taking a master’s degree. Her short films have screened at festivals including the Edinburgh International Film Festival, the Palm Springs ShortFest and the Canadian Inside Out Film and Video Festival.