Born in Tehran, Iran in 1986, he graduated from the School of Art and Architecture with a master’s degree in theatre directing and works as an actor, dancer and filmmaker. He played the role of Javad in There Is No Evil, which screened in the 2020 Berlinale Competition and won the Golden Bear. Man khod, man ham miraghsam is his debut film as a director.