Anouk’s objective while training is to take down her opponent. But with a glance from fellow wrestler Theo, and a moment of tender physical contact, she, the only girl on the team, starts seeing the sparring sessions in a different light. Relationships between bodies, gazes and feelings are negotiated anew in this quietly intimate study of a young woman discovering and boldly embracing a new sense of her own and others’ physicality.
The director grew up in Berlin where she studied philosophy and film studies. She gained her first experiences in filmmaking working as an assistant director and casting coordinator for various film productions as well as directing her own shorts. Since 2019, she has studied at the Filmakademie Baden-Württemberg. In 2021, she was selected for the scholarship exchange semester at La Fémis film school in Paris.
Born in Vienna, Austria in 1998, he was introduced to filmmaking via acting at the Burgtheater in Vienna and in Austrian film productions. He has attended several film and acting workshops including one at the Prague Film School; since 2019, he has been studying directing at the Filmakademie Baden-Württemberg. He has been awarded a scholarship by the Baden-Württemberg Stiftung and has attended La Fémis film school in Paris for an exchange semester.