In his earlier works (The Dirties, Operation Avalanche), Matt Johnson has proven how irresistible an urge it is for cineastes equipped with a camera to capture on film that which seems incredible, or even impossible. His are the stories of seemingly unremarkable individuals who are tempted to achieve something that nobody else has. Coupled with his own brand of savage humour, Johnson amazes us with this story of two Canadian guys who, in between movie nights, invented the tool that, for better or worse, changed our way of doing pretty much everything.
The director, who also wrote the screenplay and acted in his film, at the Photo Call.
The director was born in Toronto, Canada. BlackBerry is his third feature film following The Dirties and Operation Avalanche. He is also the co-creator of the cult comedy series Nirvanna the Band the Show. He has appeared as an actor in films including Anne at 13,000 ft which screened in the 2020 Berlinale Forum. He lectures in the film department of York University alongside his producing partner Matthew Miller.