Born in Rizhao, China, the director graduated from the NYU Tisch School of the Arts. His short film Fang ke (An Invitation; co-director: Yeung Tung) premiered in the 2021 Semaine de la Critique at Cannes where he also participated in the Next Step workshop. Supported by the Hubert Bals Fund for script development, he is currently developing his debut feature film.