Jasmina Metwaly is an artist and filmmaker based in Cairo and Berlin, and a member of the Mosireen video collective. She works in video and film, and has recently started drawing again. Rooted in performance, theater, and film, her works focus on process-based practices that have a social function generating tension between participants and audiences. Metwaly’s work has been exhibited at international art venues and festivals. After From Behind of the Monument (2013) and Out on the Street (2015) with Philip Rizk, this is her third Forum Expanded participation.