Syrian duo Talal Derki and Heba Khaled directed their film from the distance of their Berlin exile and together with Ali Wajeeh. In the film’s voice-over commentary, Heba Khaled puts the images and the oppression of Syrian women into context and draws comparisons with her own story as well as that of the actor Sabah Al Salem.
Born in Damascus, Syria, she studied Arabic literature at Damascus University. Between 2011 and 2013, she worked as a fixer for CNN and Reuters in Damascus and Beirut and was also a writer and executive producer for these and other Arab media channels. In 2014, she began working on her first short film, People of the Wasteland. In the same year, she moved to Berlin and became assistant director for Talal Derki on his documentary Of Fathers and Sons. In 2018, she completed People of the Wasteland which went on to screen at numerous festivals and won 16 international awards.
Born in Latakia, Syria in 1985, he has worked for many years as a film critic for various Arab newspapers and websites and as a writer for Arab TV series, short films and theatre plays. Thanks to his extensive knowledge of Syrian and Arab film production, he has also been a drama consultant for various production companies and platforms.