As elegant and deceptively simple as its title, Tatsunari Ota’s Ishi ga aru, reduces narrative and plot to questions of time, movement, and encounter.
While structured around central characters and narrative in nature, the film invites a form of spectatorship more closely associated with dance or performance art. Throughout, Ota emphasises the physical and emotional exchanges between strangers, as well as between humans and nature. As if in response to the woman’s early query, Ishi ga aru quietly reorients our expectations and understanding of fascination.