With a documentary-like sensibility, Hannes Hirsch’s feature-length debut sensitively depicts a new start in Berlin’s gay scene. Body images and notions of masculinity are constantly being negotiated, sexual constellations and identities are changing, and insecurities are sedated with the intoxicating rush of the next encounter. But Moritz’s vulnerability is always discernible. In this way, Drifter looks beneath the seductive surface of a night culture that knows no bounds and its short-lived games, revealing the actual people rather than celebrating the cliché.
He studied directing at the Filmarche film school in Berlin and took Thomas Arslan’s Narrative Film class at Berlin University of the Arts. His mid-length film Beach Boy screened at numerous festivals including the Max Ophüls Preis film festival and Achtung Berlin where it won the award for best mid-length film. In 2009, he co-founded the Milieufilm production company with Diemo Kemmesies. Hannes Hirsch is also the creator and developer of the Fuzzlecheck media preproduction software.