The end of school is approaching. Together with their class and a Shoah survivor, Frisch, Nitzan and Ido embark on a bus trip through Poland to visit former concentration camps and memorials of the Shoah. The trip, which is customary for teenagers in Israel, confronts them with their identity, sometimes in a very emotional way. Simultaneously, as on every school trip, group dynamics, emotional confusion and conflicts of desire are also present. Ha’Mishlahat tells of a culture of remembrance from the perspective of young Israelis, whose lively energy collides with a static system of memorial sites and modes. tells of a culture of remembrance from the perspective of young Israelis, whose lively energy collides with a static system of memorial sites and modes.