Born in 1966 in Pekanbaru, Indonesia, she studied visual arts and now works as an artist and filmmaker in the Netherlands. Her work has been presented at numerous solo exhibitions around the world. Many of her works are also represented in public art collections. Following History’s Future (2015), which was screened at the International Film Festival Rotterdam, and Ascent (2016), which premiered at Locarno, Dearest Fiona is her third feature-length film.