Feeling unprepared for her upcoming role as a 15-year-old pregnant girl from the outskirts of Santo Domingo, an actor from a more affluent background, Camila, decides to sit down with pregnant young girls for inspiration. Yet in the process, as the sorority of 15 teens candidly recount their realities on-camera, little by little they unexpectedly influence the film’s production, taking it into unchartered territory. Initially presenting itself as a behind-the-scenes making-of, Ramona quickly becomes a hazy postmodernist mix of telenovela pastiche, observational documentary, filmed rehearsals, cinéma vérité and theatre that constantly plays with the boundaries between fiction and nonfiction, reality and artifice.