Born in China in 1991, the director has a degree in sculpture. Since graduating, he has taught and worked in documentary filmmaking and commercials. In 2021, his short film Xue yun (Absence) screened at festivals including Cannes and Palm Springs and won the prize for Best Short Film at the Milan International Film Festival.